درصد چربی بدن، ترکیب وزن بدن تان را اندازه گیری می کند. به طور خاص، چقدر وزن شما  چربی در برابر توده عضلانی تشکیل می دهد. درصد چربی  بدن به طور میانگین ۱۸ تا ۲۴ درصد برای مردان و ۲۵ تا ۳۱ درصد برای زنان است. بالاتر از این درصد چربی، بدن را با خطر مواجه می کند و پایین تر از این درصد با سطح بالایی از آمادگی بدنی همراه است. درصد چربی بدن نسبت به وزن، شاخص بهتری برای سلامت کلی است. شما می توانید چربی بدن را از طریق ترکیبی از تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی و رژیم غذایی کاهش دهید. اینکه چقدر سریع چربی بدن را از کم کنید، از فرد به فرد تغییر می کند.

کاهش وزن ایمن

راهنمای کاهش چربی بدن، یک تا دو پوند کاهش وزن در هفته را توصیه می کند، با وجود این ، هیچ راهنمای خاص کاهش چربی بدن وجود ندارد. کارشناسان شورای ورزش آمریکا بر این باورند که یک درصد کاهش چربی بدن در هر ماه  بیشتر قابل اطمینان است. از آنجایی که بسیاری از روش های اندازه گیری چربی بدن، خطا دارند، آنها فقط توصیه می کنند هر یک تا دو ماه پیشرفت تان را بررسی کنید. کاهش وزن به تنهایی نمیتواند کاهش چربی را نشان دهد.

چگونه چربی بدن را از بین ببریم

برای از بین بردن چربی بدن تمرین کاردیو، تمرین مقاومتی و رژیم غذایی سالم باید دنبال شود. تمرین هوازی به افزایش کالری سوزی کمک می کند.  شدت فعالیت باید درحد متوسط تا شدید باشد. تمرینات مقاومتی باعث افزایش سوخت و ساز بدن در حالت استراحت می شوند. این تمرینات همچنین باعث افزایش توده عضلانی می شود که به درصد چربی بدن کمک می کند. یک رژیم غذایی سالم با  محدودکردن روزانه ۵۰۰ کالری به شما کمک خواهد کرد یک پوند توصیه شده در هفته را از دست بدهید. انجام همه این توصیه ها باعث کاهش چربی بیشتر بدن می شود، در حالیکه یکی از آن ها را رعایت نکنید ، توده عضلانی بیشتر می سوزد.

ارسال نظر