menusearch
fithealth.ir

مقالات علم تمرین

جستجو
پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۹:۱۷

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

مطالعات نشان می دهد که تمرین قدرتی برای بدن سالم و ذهن ضروری است. کلینیک Mayo توصیه می کند بزرگسالان سالم ۲۰تا۳۰ دقیقه تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته داشته باشند ، که تعهد زمان زیادی برای افزودن به رژیم ورزشی تان نیست. بنابراین اگر وزنه نمی زنید یا پلانک های خود را به تازگی انجام نداده اید (به یاد داشته باشید، در تمرینات قدرتی می توانید از دمبل ها یا به سادگی وزن بدن استفاده کنند) در اینجا دلایل علمی دیگر برای انجام این کار وجود دارد.

سه شنبه سیزدهم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

اگر می خواهید با تمرینات خود سازگار باشید و نتایجی خوبی به دست آورید به یک سری چیزها نیاز دارید تا انجام دهید برای به دست آوردن بدن ورزشی و عضلانی که مدنظرتان است پیگیری ودستیابی به معیارهای قدرت باعث می شود، هر دو را به دست آورید.

چهارشنبه هفتم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

وقتی در مورد ورزش صحبت می‌کنیم، ما تقریباً همیشه به فعالیت فیزیکی اشاره می‌کنیم. فعالیت ورزشی تلاش جسمانی  بدن است  که سطح آمادگی جسمانی و سلامت روان را افزایش می‌دهد.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

اندومورف ها یکی از تیپ های بدنی است که ویژگی‌های بدنی، فیزیولوژیکی متفاوتی دارند. و بر اساس این ویژگی‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسبی دارند.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

فردی با تیپ اکتومورف چه غذایی بخورد و چگونه تمرین کند؟

فردی با تیپ اکتومورف چه غذایی بخورد و چگونه تمرین کند؟

اکتومورف ها وقت بیشتری برای افزایش توده عضلانی به دلیل سوخت و ساز زیاد بدن شان نسبت به انواع دیگر بدن ها دارند. در دنیای تناسب اندام، ما به آنها به عنوان “وزن گیر های سخت” اشاره می کنیم. اکتومورف های زن معروف شامل کیت ماس، ناتالی پورتمن، تیلور سویفت، کیت میدلتون و کامرون دیاز هستند. اکتومورف های مشهور مرد شامل متی مک کنوی، برادلی کوپر و توبی مک گوری است.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

فواید تمرین هوازی یا کاردیو بر سیستم قلبی عروقی ، عصبی و متابولیکی

فواید تمرین هوازی یا کاردیو بر سیستم قلبی عروقی ، عصبی و متابولیکی

مزایای ورزش هوازی با تغییرات مثبت در قلب، رگ های خونی، سلول های عضلانی، ریه ها و سیستم عصبی حاصل می شود. تمرینات کاردیو باعث کارایی بهتر در کل بدن می شود، بطوریکه می توانید فعالیت را با شدت زیاد و تلاش کمتر انجام دهید .گرچه روند فعلی نسبت به تمرین تناوبی شدت بالا باعث ایجاد اختلال تمرینات کاردیو سنتی شده است، مزایای ورزش هوازی علمی ثابت شده و قابل توجه است، همانطور که در زیر مشاهده می کنید.

شنبه سوم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تمرین تاباتا:کاهش وزن در کمتر از 5 دقیقه

تمرین تاباتا:کاهش وزن در کمتر از 5 دقیقه

این برنامه توسط دکتر ایزوامی تاباتا، محقق سابق موسسه ملی تناسب اندام و ورزش ژاپن نامگذاری شد. تاباتا سیستم را از مربی تیم اسکیت ژاپن آموخت. تمرین این سیستم تنها چهار دقیقه طول می کشد، هرچند می توانید گرم و سرد کنید.

جمعه دوم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تفاوت تمرینی زنان و مردان در رسیدن به فیتنس و تناسب اندام

تفاوت تمرینی زنان و مردان در رسیدن به فیتنس و تناسب اندام

این مطلب بر کسی پوشیده نیست که مردان و زنان از لحاظ فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند. این امر وقتی که ما در مورد آناتومی و هورمون ها صحبت می کنیم، بسیار روشن است،  آناتومی و هورمون ها دو فاکتور مهم  هستند که در دستیابی به اهداف سلامتی و تناسب کمک می کنند. به همین دلیل،  منطقی است مردان و زنان در راه هایی که باید برای آمادگی آمادگی جسمانی تمرین کنند متفاوت باشند

پنج شنبه یکم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است