menusearch
fithealth.ir

افزایش تستوسترون در مردان

جستجو
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵:۷
۱۳۹۹/۳/۸ پنج شنبه
(0)
(0)
افزایش تستوسترون در مردان
افزایش تستوسترون در مردان

 

طبق گفته Clinic Mayo، میانگین تستوسترون مردان هر سال پس از سن سی سالگی یک درصد کاهش می یابد. با گذشت زمان در ۶۰ سالگی، میزان تستوسترون  حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد. این کاهش می تواند به کاهش قابل توجهی در تحریک جنسی تعداد اسپرم، توده عضلانی، تراکم استخوان و تعداد گلبول های قرمز شود.

 

تستوسترون چیست؟

 

تستوسترون هورمونی ست که در مردان یافت می شود و کمتر در زنان است. این هورمون بیشتر با تحریک جنسی ارتباط دارد، اما همچنین بر استخوان ها و توده عضلانی تاثیر می گذارد. آن برای نگهداری موارد زیر مهم است:

–حجم عضلانی

–تراکم استخوان

–گلبول های قرمز

بنابراین افراد مسن همیشه برای افزایش سطح تستوسترون،  به دنبال راهی می باشند به ویژه آن دسته از مردان که در ۵۰ تا ۶۰ سالگی هستند، .به طور معمول، سطح تستوسترون در مردان در اواخر دهه ۲۰ به اوج خود می رسد، و پس از آن از ۳۰ سالگی شروع به کاهش تدریجی می کند.

در طی دهه گذشته، استفاده از درمان تستوسترون در میان مردان میان سال و سالمند گسترش یافته است.  اطلاعات کافی در مورد این عمل جنجالی وجود ندارد که به لحاظ علمی امنیت آن را تعیین کند.

روش های طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون در مردان

با برخی از روش های بی ضرر طبیعی شما می توانید  سطح تستوسترون خود را افزایش دهید. اینها لزوما برای مردان سالمند نیستند؛ مردان جوان هنوز هم می توانند از این ایده استفاده کنند.

–حفظ وزن سالم: مردان دارای اضافه وزن معمولا سطوح پایین تستوسترون را دارند. کالری اضافی و چربی اشباع را از رژیم غذایی خود کاهش دهید و فعالیت ورزشی بیشتری انجام دهید. کاهش وزن می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.

–ورزش منظم. مردان کم تحرک احتمالا سطح تستوسترون پایینی دارند، زیرا بدن نیازی به تستوسترون ندارد. تمرین مقاومتی روزانه می تواند تولید تستوسترون را تحریک کند. وزنه زدن، انجام شنا سوئدی، و دیگر اشکال تمرین مقاومتی بدن شما را وادار می کند تا تستوسترون را برای تولید عضله آزاد کنید.با پزشک یا یک مربی حرفه ای صحبت کنید تا به شما در تجویز تمرینات مقاومتی مناسب برای سن و سطح آمادگی جسمانی کمک کند.

– ۷-۸ ساعت خواب شب: عدم خواب هورمون ها را در بدن تان بهم می ریزد.

–دریافت بیشتر روی: کمبود روی در مردان با کاهش تستوسترون همراه است. یک مکمل روزانه روی حاوی کمتر از ۱۱ میلی گرم روی در روز نمی باشد این دوز توسط USDA برای مردان بالای ۵۰ سال  توصیه شده است.

– سعی کنید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید: بر اساس مطالعه ای سال ۲۰۱۱ منتشر شده در تحقیقات هورمون و متابولیک گزارش شده است که مکمل ویتامین D، حدود ۳۳۰۰ IU در روز می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.

خوردن آجیل و لوبیای بیشتر: طبق تحقیقات دیگری که در زمینه زیست شناسی و اندوکرینولوژی تولید مثل انجام شده است، گزارش شده است که آجیل و لوبیا غنی از اسید D-آسپارتیک هستند که سوبسترای تولید تستوسترون را تامین می کنند.

 این غذاها را در رژیم خود قرار دهید:

–بادام

– تخم مرغ

–سویا

–عدس

به دنبال درمان های شیوه زندگی که شامل ورزش، رژیم غذایی و خواب بوده و به سطح  تستوسترون کمک می کند، پیروی کنید.
 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است