menusearch
fithealth.ir

تمرین تاباتا:کاهش وزن در کمتر از 5 دقیقه

جستجو
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۸:۱۱
۱۳۹۹/۳/۲ جمعه
(0)
(0)
تمرین تاباتا:کاهش وزن در کمتر از 5 دقیقه
تمرین تاباتا:کاهش وزن در کمتر از 5 دقیقه

کاهش وزن می تواند در عرض پنج دقیقه با یک برنامه تمرین هوازی تناوبی به نام تاباتا به دست آید. این برنامه توسط دکتر ایزوامی تاباتا، محقق سابق موسسه ملی تناسب اندام و ورزش ژاپن نامگذاری شد. تاباتا سیستم را از مربی تیم اسکیت ژاپن آموخت. تمرین این سیستم تنها چهار دقیقه طول می کشد، هرچند می توانید گرم و سرد کنید.

 

مرحله ۱
بر دوچرخه ورزشی، یک تردمیل یا دستگاه قایقی سوارشوید. به مدت ۲۰ ثانیه با تمام توان کار کنید به سختی کار کنید، بدون اینکه احساس کنید که در معرض آسیب هستید.

مرحله۲
به محض رسیدن به ۲۰ ثانیه سرعت دویدن یا پدال زدن را کاهش دهید به مدت ۱۰ ثانیه ریکاوری کنید به مجرد اینکه ۱۰ ثانیه تمام شد دوباره سرعت بگیرید.

مرحله ۳
۲۰ ثانیه با شدت بالا و زمان ریکاوری ۱۰ ثانیه را تکرار کنید. تا چهار دقیقه طول بکشد.

 

 

مرحله ۴
بعد چهار دقیقه تمرین از تجهیزات ورزشی پیاده شوید و زانوی پای راست را خم کنید و سپس با دست راست گرفته و به سمت بالا و عقب بکشید درحالیکه بر روی پای چپ ایستاده اید همین کار را برای پای مخالف انجام دهید.

مرحله ۵
روی صندلی یا توپ تمرینی بنشینید و پاهای خود را کشیده و انگشتان پاها را به سمت عقب بکشید سپس سر و سینه تان را به ران ها نزدیک کنید به طورکه ستون فقزات خم نشود و برای ۲۰ ثانیه نگه دارید.

نکات
شما می توانید قبل از تمرین تاباتا ۵ دقیقه گرم و بعد ازتمرین ۵ دقیقه سرد کنید. تمرین واقعی تنها چهار دقیقه طول می کشید، اما ضربان قلب شما تا قبل از شدت زیاد تاباتا به آرامی افزایش می یابد و پس از تمرین با سرد کردن، آرام آرام پایین می آید. حتی با تمرین با شدت بالا به حالت معمول شما اضافه می شود، خوردن کالری بیش از حد در روز ممکن است باعث کند شدن و یا خرابکاری تلاش شود. براون مک کینزی، CFT، CCS، می گوید: “انجام تمرینات تاباتا باعث افزایش مزایای سرتاسری بدن تان می شود که از دست دادن چربی گرفته تا افزایش قدرت، افزایش می یابد.” مک کنزی مربی شخصی و صاحب پتانسیل ژنتیک و کراسفیت نیوپورت بیچ در کالیفرنیا است.

طبق گفته استیفن کابرل، که در سطح ملی و بین المللی در قدرت و آمادگی جسمانی، تمرین شخصی، یوگا و تغذیه.تاییده شده است شما کالری ها را در این چهار دقیقه می سوزانید، اما مهمتر از آن، اینکه متابولیسم خود را حداقل ۱۲ ساعت و ۳۶ ساعت بعد از آن افزایش خواهید داد.
ترجمه و تعدیل: تیم فیت هلس

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است