menusearch
fithealth.ir

شما از ارتباط بین قلب و فعالیت ورزشی چه می دانید

جستجو
سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۸:۹:۷
۱۳۹۹/۳/۴ یکشنبه
(0)
(0)
شما از ارتباط بین قلب و فعالیت ورزشی چه می دانید
شما از ارتباط بین قلب و فعالیت ورزشی چه می دانید


میزان ضربان قلب تعداد دفعات تپش قلب تان در دقیقه می باشد. می توانید آن را در حالت استراحت (به نام “ضربان قلب استراحت”) و هنگام ورزش (به نام “ضربان قلب تمرینی”) اندازه گیری کنید. ضربان قلب یکی از قابل اطمینان ترین شاخص هایی است که در هنگام تمرین به اندازه کافی به خودتان فشار می آورید.
اگر با یک بیماری قلبی تشخیص داده شده اید یا اگر پزشک تان به شما گفته است عوامل خطر بیماری قلبی عروقی را دارید، قبل از اینکه شروع به اندازه گیری ضربان قلب تان هنگام تمرین کنید با پزشک صحبت کنید. آنها تمرینات سالم و مناسب برای شرایط و تناسب اندام تان تجویز می کنند. مفید است که برخی از اصول را بدانید، بنابراین هنگام صحبت کردن با دکتر بیشتر آگاه می شوید.

نحوه اندازه گیری ضربان قلب

اندازه گیری ضربان قلب عنوان ساده برای بررسی ثپش قلب است. شما می توانید ضربان تان را در مچ دست، گردن یا قفسه سینه خود پیدا کنید. سعی کنید ضربان شعاعی خود را اندازه گیری کنید، که بر روی شریان مچ دست است، درست زیر انگشت شست.
برای اندازه گیری ضربان قلب، به آرامی نوک انگشت اشاره و میانی را روی رگ های خونی بر روی مچ دست خود فشار دهید. توجه داشته باشید از انگشت شست خود استفاده نکنید، زیرا دارای ضربان خاص است. شمار ضربه هایی که برای یک دقیقه کامل احساس می کنید. همچنین می توانید برای ۳۰ ثانیه شمارش کنید و شمارش را دو برابر کنید، یا برای ۱۰ ثانیه شمارش کنید و به شش ضرب کنید.
همچنین شما می توانید از یک پایش گر ضربان قلب استفاده کنید که میزان ضربان قلب را به طور خودکار می سنجد. شما می توانید به آن برنامه بدهید هنگامی که بالاتر یا کمتر از محدوده هدف خود هستید.

شروع با ضربان قلب استراحتی

قبل از اندازه گیری ضربان قلب تمرین، باید ضربان قلب استراحت خود را آزمایش کنید. بهترین زمان برای تست ضربان قلب استراحتی، صبح، قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید، و بعد از خواب شب، ایده آل است.
با استفاده از تکنیک بالا ، میزان ضربان قلب استراحتی خود را تعیین کنید و این تعداد را با پزشک خود در میان بگذارید برای تأیید اینکه اندازه گیری دقیق باشد، می توانید میزان ضربان قلب را چند روز به طور مرتب بررسی کنید.
با توجه به انجمن قلب آمریکا (AHA)، متوسط ضربان قلب استراحتی بین ۶۰ تا ۸۰ ضربان در دقیقه است. با این حال، این تعداد با بالارفتن سن افزایش می یابد و این معمولا برای افرادی با سطوح آمادگی جسمانی پایین تر است.

ضربان قلب ایده آل برای ورزش

پس از اتمام اندازه گیری ضربان قلب، شما می توانید شروع به محاسبه و نظارت بر ضربان قلب تمرینی هدف نمایید. اگر از روش دستی اندازه گیری ضربان قلب استفاده می کنید، لازم است تمرین را متوقف کنید و ضربان تان را اندازه گیری کنید. اگر از پایش گر ضربان قلب استفاده می کنید می توانید تمرین را ادامه دهید در حالی که با چشم به ضربان سننج نگاه می کنید.
پزشک شما می تواند بهترین میزان ضربان قلب را برای شما تعیین کند یا می توانید از دستورالعمل های هدف عمومی برای تعیین هدف تان بر اساس سن استفاده کنید. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تمرینات با شدت متوسط باید نزدیک به پایین تر از این محدوده باشند. بالاتر از محدوده باید فقط برای تمرینات شدید حفظ شود.
۴۰ تا ۴۵ سال: ۸۸ تا ۱۵۳ ضربه در دقیقه
۵۰ تا ۵۵ سال: ۸۳ تا ۱۴۵ ضربان در دقیقه
۶۰ تا ۶۵ سال: ۷۸ تا ۱۳۶ ضربه در دقیقه
۷۰ سال و بالاتر: ۷۵ تا ۱۲۸ ضربان در دقیقه
توجه داشته باشید که بعضی از داروهای فشار خون می توانند حداکثر ضربان قلب را کاهش دهند، که بر روی میزان نقطه هدف تاثیر می گذارد. اگر داروهای قلبی را مصرف می کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید از میزان نقطه هدف پایین تر استفاده کنید.

تنظیم سطح فعالیت شما

هنگامی که ضربان قلب ایده آل خود را برای ورزش تعیین می کنید، استفاده از این اطلاعات مهم است تا بتوانید میزان شدت تمرین تان را بررسی کنید. اگر ضربان قلب شما در طول فعالیت بیش از حد باشد باید بر اساس دستورالعمل های پزشک و دستورالعمل های بالا، سرعت و میزان تلاش خود را کاهش دهید. اگر پایین تر است، کار سخت تر انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مزایای استفاده از این ورزش را دریافت می کنید.
در طول چند هفته اول کار، به آرامی شروع به فعالیت کنید،. با کمی تمرین و راهنمایی از تیم مراقبت های بهداشتی خود، به زودی قادر خواهید بود تا بیشترین میزان تمرینات ورزشی خود را با اندازه گیری ضربان قلب ایده آل خود داشته باشید.

مترجم: مجتبی حسنی سنگانی (فیزیولوژیست ورزشی و مربی فیتنس)
 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است