menusearch
fithealth.ir

مکمل های اسیدآمینه ویژه زنان

جستجو
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۹:۶
۱۳۹۹/۳/۴ یکشنبه
(0)
(0)
مکمل های اسیدآمینه ویژه زنان
مکمل های اسیدآمینه ویژه زنان

 

اسیدهای آمینه، واحدهای ساختمانی پروتئیناند که برای بدن زن ضروریاند درحالیکه اکثر ۲۱ اسیدآمینهها توسط بدن تولید میشوند، بهجز آمینواسید ضروری از طریق رژیم غذایی به دست میآید. همه ما برای زنده ماندن نیاز به اسیدهای آمینه داریم، اما نیازهای خاص تغذیهای زنان باعث مکمل سازی اسیدآمینه قوت میبخشد. اسیدهای آمینه باعث میشوند که شما برای عملکرد ورزشی بالا و همچنین عملکرد روزمره را بهخوبی حفظ کنید- به این معنی که نباید آنها را در تلاش برای سلامت مطلوب نادیده گرفت.

اسیدامینه ویژه زنان

BCAAs

آمینواسید زنجیرهای – که معمولاً بهعنوان BCAA شناخته میشود – باعث رشد عضلات و جلوگیری از تحلیل عضلات میشود. تمام پروتئینها حاوی BCAAs هستند، اما ممکن است یک مکمل BCAA خاصی را برای افزایش مصرف رژیم غذایی خود ترجیح دهید. دکتر کارولین Cederquist، متخصص تغذیه و کاهش وزن، هشدار میدهد زنانی که بهندرت پروتئین کافی برای حمایت از متابولیسم سالم و حفظ عضلات مصرف میکنند – و زنانی که در رژیم غذایی دائماً با کمبود پروتئین بیشتر زندگی میکنند. بدون پروتئین و سایر منابع مصرف کافی BCAA، شما ممکن است فکر کنید با کاهش چربی – بهویژه در اطراف ناحیه شکم که در آن بیشتر با بیماری مزمن ارتباط دارد- مبارزه می کنید.

کارنیتین

کارنیتین از متابولیسم انرژی حمایت میکند و خستگی عضلانی و آسیب را کاهش میدهد. گرچه بیشتر بهعنوان چربی سوز شناخته شده است. مؤسسات ملی سلامت معتقدند که کارنیتین اسیدهای چرب را به میتوکندری سلول منتقل میکند تا برای تولید انرژی بسوزد و زمانی که چربی بیشتری برای تولید انرژی بسوزد، کاهش وزن بیشتری دارید. مرکز سلامت والر توصیه میکند که کارنیتین برای زنان بعد از یائسگی مخصوصاً برای مقابله با افزایش وزن طبیعی توصیه میشود در سطح هورمونی، کارنیتین نیز میتواند سطح تستوسترون را در زنان افزایش دهد. از آنجا که تستوسترون باعث کاهش خستگی عضلانی و آسیب میشود، ترشح بالاتر باعث میشود که شما سختتر و طولانیتر کار کنید. نقش کارنیتین در تولید تستوسترون نیز م تواند به تواناییهای چربی سوزی کمک کند.

آرژینین

آرژینین مقدار نیتریک اکساید را در بدن تنظیم میکند. نیتریک اکساید با گشادی رگهای خونی  به افزایش جریان در عضلات کمک میکند. با توجه به مرکز سلامت والر، ارتباط آرژنین با نیتریک اکساید و اتساع پذیری، آن را به مکمل مهمی برای زنان مبتلا به علائم یائسگی تبدیل کرده است. آرژنین میتواند شدت و فرکانس گرگرفتگی را با بهبود گردش خون کاهش دهد. ورزشکاران زن همچنین ممکن است مکملهای قبل از تمرین که حاوی آرژنین اند را ترجیح دهند زیرا بهطور مؤثر قدرت عضلانی را در طول تمرینات مقاومتی افزایش میدهند و همچنین از پمپ معروف ارائه شده توسط آرژینین لذتخواهید برد.

لیزین

لیزین بهعنوان واحد ساختمانی برای بافتهای مختلف در بدن عمل میکند. یافتههای علمی در شماره ۱۹۹۲ تغذیه، ارتباط قوی بین لیزین و کلسیم را پشتیبانی میکند. لیزین جذب کلسیم را در دندانها و استخوانها افزایش میدهد که عامل مهمی برای زنانی است که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. لیزین همچنین میتواند از بروز تبخال تناسلی و زخمهای سرد برای زنان مبتلا به ویروس هرپس سیمپلکس جلوگیری کند. اگر شما یک ورزشکار هستید، فشار زیادی را روی تاندونها و مفاصل شما هست – لیزین ممکن است کلید موفقیت حرفهای باشد. اسیدآمینه ضروری، لیزین در ایجاد فیبرهای عضلانی و کلاژن کمک میکند و میتواند به حفظ زانو و سایر بافتهای همبند شما کمک کند.

 

مترجم: مجتبی حسنی نسگانی (فیزیولوژیست ورزشی و مربی فیتنس)

منبع:LiveStrong

 


 

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است