menusearch
fithealth.ir

۷ راه طبیعی کاهش وزن

جستجو
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵:۸
۱۳۹۹/۳/۸ پنج شنبه
(0)
(0)
۷ راه طبیعی کاهش وزن
۷ راه طبیعی کاهش وزن

 

میخواهید وزن کم کنید اما در مورد راههای زیر مطمئن نیستید بیایید نگاهی به برخی از منطقهای اولیه برای کاهش وزن بپردازیم.

حفظ آب بدن

مصرف آب کافی باعث میشود که شما هیدراته شوید و ارگانهای داخلی شما بهدرستی عمل کنند. هنگامی که بدن بهطور کامل هیدراته شده، مواد زائد را بهطور مؤثرتر حذف میکند و سیستم گوارش بیشتر کار میکند و میتواند به کاهش وزن کمک کند. مقدار توصیهشده  آب ۱۰ تا ۱۲ لیوان در روز است.

خواب ۷ تا ۸ ساعت

بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که الگوی خواب ناپایدار میتواند فیزیولوژی بدن را مختل کند. وقتی خواب کافی نداشته باشید میتواند به مصرف غیر ضروری کالری منجر شود. همچنین کمبود خواب میتواند باعث عدم تعادل در سطوح هورمونی شود و باعث کاهش سرعت متابولیسمتان شود؛ بنابراین، برای جلوگیری از کالری خالی حداقل ۸ ساعت شب بخوابید.

صبحانهات را بخور

مهمترین وعده غذایی روز است. پس از استراحت طولانیمدت شبانه، بدن شما به سوخت نیاز دارد تا متابولیسم تان ادامه پیدا کند و بقیه روز انرژی را به شما بدهد.

دنبال رژیم ورزشی بروید

ورزش منظم به سوختن چربی بدن کمک میکند. بهطور معمول  حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی انجام دهید. این نیز به  حفظ سطح هورمونی شما کمک میکند، از قندهای لذیذ اجتناب کنید و خود را آماده نگه دارید.

اجتناب از غذاهای غنی شده بستهبندی شده / سدیم

سدیم یک ماده معدنی است که تعادل الکترولیتی بدن شما را حفظ میکند؛ اما بیش از حد مصرف مواد غذایی با سدیم بالا منجر به احتباس آب در بدن، در نتیجه افزایش وزنتان میشود.. محدود کردن مقدار سدیم در رژیم غذایی شما میتواند به بدن  کمک کند تا آب ذخیره شده را از بین ببرد. منبع اصلی سدیم در رژیم غذایی، نمک است که ۴۰ درصد سدیم و ۶۰ درصد کلرید است. سایر منابع سدیم شامل چیپس سیب زمینی بستهبندی شده، مواد غذایی ترشی، گوشت مرغ، سالامی و سسهای مختلف تهیه شده مانند سس سویا هست.

آرام غذا خوردن

یک مطالعه نشان داده است که خوردن غذا بهآرامی و داشتن گزش های کوچکتر باعث میشود که  یک ساعت بعد از آن  کمتر احساس گرسنگی کنیم. با استفاده از این عادت، دستگاه گوارش کارآتر خواهد شد.

پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید

پروتئین طول میکشد تا هضم شود و بنابراین شما را برای مدت طولانی نگه میدارد. با این حال، افزایش مصرف پروتئین به این معنا نیست که شما باید میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. بدن  به کربوهیدرات برای تولید انرژی و پروتئین برای ساخت نیاز دارد. بنابراین، لازم است که تعادل بین پروتئین و کربوهیدراتها حفظ شود.
 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است