menusearch
fithealth.ir

تغذیه و علم تمرین

جستجو
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۴:۳۵

گلوتامین چیست؟ چه مزایا و عوارض جانبی بر بدن دارد.

گلوتامین چیست؟ چه مزایا و عوارض جانبی بر بدن دارد.

گلوتامین یک اسید امینه است. اسیدآمینه ها مولکول هایی اند که نقش‌های زیادی در بدن ایفا می کنند. اسیدامینه ها واحد های سازنده پروتئین ها هستند. پروتئین ها برای اندام ها حیاتی هستند. آنها عملکردهای دیگری دارند مثل انتقال مواد در بدن، مبارزه با ویروس ها و باکتری ها. همانند دیگر اسید آمینه ها گلوتامین دو شکل مختلف دارند، ال گلوتامین و دی گلوتامین آنها تقریباً یکسان هستند اما در ترکیب مولکولی کمی تفاوت دارند. شکل موجود در غذاها و مکمل ها ال گلوتامین است.

جمعه شانزدهم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

مطالعات نشان می دهد که تمرین قدرتی برای بدن سالم و ذهن ضروری است. کلینیک Mayo توصیه می کند بزرگسالان سالم ۲۰تا۳۰ دقیقه تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته داشته باشند ، که تعهد زمان زیادی برای افزودن به رژیم ورزشی تان نیست. بنابراین اگر وزنه نمی زنید یا پلانک های خود را به تازگی انجام نداده اید (به یاد داشته باشید، در تمرینات قدرتی می توانید از دمبل ها یا به سادگی وزن بدن استفاده کنند) در اینجا دلایل علمی دیگر برای انجام این کار وجود دارد.

سه شنبه سیزدهم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

افزایش تستوسترون در مردان

افزایش تستوسترون در مردان

طبق گفته Clinic Mayo، میانگین تستوسترون مردان هر سال پس از سن سی سالگی یک درصد کاهش می یابد. با گذشت زمان در ۶۰ سالگی، میزان تستوسترون  حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد. این کاهش می تواند به کاهش قابل توجهی در تحریک جنسی تعداد اسپرم، توده عضلانی، تراکم استخوان و تعداد گلبول های قرمز شود.

پنج شنبه هشتم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

اگر می خواهید با تمرینات خود سازگار باشید و نتایجی خوبی به دست آورید به یک سری چیزها نیاز دارید تا انجام دهید برای به دست آوردن بدن ورزشی و عضلانی که مدنظرتان است پیگیری ودستیابی به معیارهای قدرت باعث می شود، هر دو را به دست آورید.

چهارشنبه هفتم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

رژیم کتوژنیک: هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید

رژیم کتوژنیک: هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید

رژیم کتوژنیک نوعی از انواع رژیم‌های غذایی که شامل درصد کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا است و شباهت‌های زیادی با رژیم اتکینز و رژیم‌های کم کربوهیدرات دیگر دارد. کاهش دریافت کربوهیدرات، بدن را به حالت متابولیکی هدایت می‌کند که به آن کتوزیس می‌گویند.

چهارشنبه هفتم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

فواید و مضرات چربی سوز هیدروکسی کات برای بدن چیست؟

فواید و مضرات چربی سوز هیدروکسی کات برای بدن چیست؟

هیدروکسی کات حاوی کالری نیست، که برای کاهش وزن مفید باشد. کالری بدن شما را با انرژی تامین می شود، بنابراین کاهش کالری برای کاهش وزن ضروری است. در غیاب انرژی کافی، بدن سوخت های ذخیره شده را در بدن می سوزاند تا باعث کاهش وزن شود. شما نیاز به ایجاد کمبود ۳۵۰۰ کالری برای کاهش تقریبا ۵۰۰ گرم چربی دارید.

سه شنبه ششم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

کراتین چیست چه عوارضی دارد و مصرف آن مناسب چه افرادی است؟

کراتین چیست چه عوارضی دارد و مصرف آن مناسب چه افرادی است؟

کراتین در غذاهای خاصی وجود دارد و یک آمینو اسید طبیعی است. کراتین در مقادیر زیادی در گوشت قرمز و غذاهای دریایی یافت می شود. بنابراین، اگر شما این غذاها در رژیم غذایی تان مصرف می کنید به طور طبیعی کراتین وارد بدن کرده اید. تقریبا ۹۵ درصد کراتین در عضلات بدن تان است. پنج درصد دیگر در مغز و بیضه های مردان یافت می شود.

سه شنبه ششم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

عضله سازی: چه غذاهایی برای عضله سازی مفید و بهتر و قابل تهیه می باشند

عضله سازی: چه غذاهایی برای عضله سازی مفید و بهتر و قابل تهیه می باشند

وقتی شما فعالیت می کنید قاعدتا به دنبال عضله سازی و حفظ آن هستید و همواره در تلاش برای خوردن بهترین غذاها هستید تا تحریک رشد عضلات تان را افزایش دهد مثل تخم مرغ، غلات کامل و …

دوشنبه پنجم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

ATP چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

ATP چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

آدنوزین تری فسفات، یا ATP منبع اصلی انرژی است که بدن ما را زنده نگه می دارد. در واقع، اگر بدن شما به طور مداوم آن را تولید نکند، شما به لحاظ بالینی مرده اید ATP به مدت طولانی به عنوان یک ماده شیمیایی شناخته شده است که بدن آن را از سایر مواد مغذی تشکیل می دهد، نه یک ماده که می تواند به عنوان مکمل مصرف شود. اما مصرف قرص ها یا پودرهای ATP می تواند به تمرینات تان کمک کند.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

وقتی در مورد ورزش صحبت می‌کنیم، ما تقریباً همیشه به فعالیت فیزیکی اشاره می‌کنیم. فعالیت ورزشی تلاش جسمانی  بدن است  که سطح آمادگی جسمانی و سلامت روان را افزایش می‌دهد.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

اندومورف ها یکی از تیپ های بدنی است که ویژگی‌های بدنی، فیزیولوژیکی متفاوتی دارند. و بر اساس این ویژگی‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسبی دارند.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

مکمل های اسیدآمینه ویژه زنان

مکمل های اسیدآمینه ویژه زنان

اسیدهای آمینه، واحدهای ساختمانی پروتئین‌اند که برای بدن زن ضروری‌اند درحالی‌که اکثر ۲۱ اسیدآمینه‌ها توسط بدن تولید می‌شوند، به‌جز آمینواسید ضروری از طریق رژیم غذایی به دست می‌آید. همه ما برای زنده ماندن نیاز به اسیدهای آمینه داریم، اما نیازهای خاص تغذیه‌ای زنان باعث مکمل سازی اسیدآمینه قوت می‌بخشد. اسیدهای آمینه باعث می‌شوند که شما برای عملکرد ورزشی بالا و همچنین عملکرد روزمره را به‌خوبی حفظ کنید- به این معنی که نباید آن‌ها را در تلاش برای سلامت مطلوب نادیده گرفت.

یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بیشتر بخوانید

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است