سینه برای برخی از زنان یکی از بهترین ویژگی های است. ممکن است اندازه سینه شان نگران کننده نباشد ولی تمایل دارند اندازه سینه خود را افزایش دهند. داروهای خانگی شامل رژیم غذایی، ورزش و مکمل های تغذیه ای به عنوان یک روش طبیعی برای افزایش اندازه سینه مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، اندازه سینه عمدتا توسط ژنتیک و وزن بدن تحت تاثیر قرار می گیرد، در حالی که شکل و وضعیت پستان نیز تحت تاثیر سن و سابقه تغذیه با شیر مادر است.  تمرینات ویژه ای می تواند به ایجاد عضله در زیر سینه ها کمک کند.

مرحله ۱

آناتومی و فیزیولوژی پستان را درک کنید. طبق گفته ی Johns Hopkins Medicine، سینه ها از هر دو  بافت چربی و بافت پستان تشکیل شده اند – لوبول ها و کانال هایی که در طی شیردهی عمل می کنند. در بزرگسالان، هر گونه افزایش دائمی در اندازه سینه اغلب به تجمع چربی در پستان بستگی دارد. افزایش موقت در اندازه سینه ممکن است به عنوان بخشی از چرخه ماهانه قاعدگی، مربوط به نوسانات هورمون های استروژن و پروژسترون، و افزایش سینه در دوران بارداری و شیردهی برای آماده سازی شیر تولید شود.

پس از یائسگی، کاهش استروژن باعث می شود که بافت پستان کوچک شود و شکلش را از دست بدهد. در حالی که هیچ گونه عضله ای در سینه ها وجود ندارد، کالج آمریکایی پزشکی ورزشی نشان داده اند که افزایش عضلات سینه ای ممکن است سبب شود که سینه ها کمی بزرگتر شوند، هر چند که هر نوع افزایش به طور کلی بسیار ناچیز است.

مرحله ۲

درباره تعادل کالری بیشتر بدانید. برطبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تعادل کالری به مقدار کالری هایی که می خورید مربوط می شود، برخلاف مقدار کالری هایی که بدن تان برای اعمال استفاده می کند. مصرف کالری بیشتری نسبت به هزینه آن، راهی برای افزایش وزن است و گاهی اوقات به عنوان راهی برای افزایش اندازه سینه مورد استفاده قرار می گیرد. این به افزایش چربی بدن منجر می شود، اما این رسوبات چربی تنها در سینه ها قابل هدف نیست.

بیشتر بدانید: تستوسترون چیست و چه نقشی در هایپرتروفی عضلات دارد؟

افرادی که کالری مصرفی را افزایش می دهند، ممکن است افزایش کمی در ذخایر چربی بدنشان را ببینند. علاوه بر این، افزایش وزن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های جدی سلامت، از جمله دیابت، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان را افزایش دهد. به علت این خطرات، شورای ورزش آمریکا توصیه می کند زنان را به شدت از افزایش وزن برای افزایش اندازه سینه نهی می کند.

مرحله ۳

یک برنامه منظم تمرینات مقاومتی را انجام دهید. در حالی که وزنه زدن باعث افزایش رشد سینه نمی شود، می تواند اندازه عضلات زیر جلدی سینه را افزایش دهد. ممکن است قفسه سینه کمی بزرگتر شود، هر گونه تاثیر در اندازه سینه ناچیز است.

با این حال، فیتنس می تواند سلامت، عزت نفس و تصویر بدنی را افزایش دهد. کالج پزشکی آمریکایی افراد را تشویق می کند تا تمرین های قدرتی انجام دهند زیرا عضلات سینه ای را هدف قرار می دهد. شنا سوئدی ، پرس سینه  را دو یا سه بار در هفته و برای بهینه سازی نتایج، دو تا سه ست ۱۰ تا ۱۵ تکرار انجام دهند.

ترجمه و تعدیل: تیم فیت هلس

منبع: www.livestrong.com

ارسال نظر