menusearch
fithealth.ir

فیت هلس، سلامتی و تناسب اندام، کاهش وزن، افزایش وزن

جستجو
پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۴:۵۱:۳۱
هدر سایت

آخرین اخبار

گلوتامین چیست؟ چه مزایا و عوارض جانبی بر بدن دارد.

گلوتامین چیست؟ چه مزایا و عوارض جانبی بر بدن دارد.

گلوتامین یک اسید امینه است. اسیدآمینه ها مولکول هایی اند که نقش‌های زیادی در بدن ایفا می کنند. اسیدامینه ها واحد های سازنده پروتئین ها هستند. پروتئین ها برای اندام ها حیاتی هستند. آنها عملکردهای دیگری دارند مثل انتقال مواد در بدن، مبارزه با ویروس ها و باکتری ها. همانند دیگر اسید آمینه ها گلوتامین دو شکل مختلف دارند، ال گلوتامین و دی گلوتامین آنها تقریباً یکسان هستند اما در ترکیب مولکولی کمی تفاوت دارند. شکل موجود در غذاها و مکمل ها ال گلوتامین است.

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر کاهش پیری زودرس

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر کاهش پیری زودرس

دستگاه های فیزیولوژیکی بدن انسان شبیه به ماشین است که با سوخت (تغذیه) ، نگهداری و بهره برداری مناسب ، می توان زندگی طولانی ، سالم و پر جنب و جوش و پر از فعالیت بدنی لذت بخش را تجربه کرد. دقیقاً مانند اتومبیل رها شده دستگاه های بدن به مرور زمان از هم جدا می شود. فردی که بی تحرک است ، انتخاب های غذایی ضعیفی را انجام می دهد و در عادات سبک زندگی پرخطر مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن زیاد الکل شرکت می کند. این فرد می تواند اثرات پیری سریع و احتمالاً مرگ زودرس را تجربه کند. اگرچه این ممکن است اغراق آمیز باشد.

 هرچه ورزش می کنم لاغر نمی شوم 

 هرچه ورزش می کنم لاغر نمی شوم 

خیلی از افراد با بدن چاق وارد باشگاه می شود. و دوست دارند چاقی را کم کنند. همه افراد زیبا هستند اما همیشه افراد از ظاهرشان شکایت دارند، چون انسان موجودی کمال گرا است و به دنبال زیبایی است. خیلی وقت است باشگاه می روی ولی هیچ تغییری احساس نمی کنی و هم اکنون افسرده شده ای و با خودت می گویی من تغییر نمی کنم. به راستی دلیل عدم تغییر چیست؟ چرا به باشگاه می رویم؟ ولی هیچ تغییر ظاهری رخ نمی دهد و خوش اندام نمی شویم. برای جواب دادن به این سوال چند مورد را باهم بررسی می کنیم که به شما کمک می کند تا این پازل را حل کنید.

سالمندی و معجزه فعالیت ورزشی

سالمندی و معجزه فعالیت ورزشی

بدن انسان از دستگاه های گوناگونی مثل دستگاه قلبی- عروقی، دستگاه عصبی، دستگاه اسکلتی عضلانی و غیره تشکیل شده است. دستگاه های بدن همواره در طول دوره کودکی و نوجوانی رشد می کنند و از دوره بزرگسالی شروع به تحلیل رفتن می کنند، بطوریکه در دوره سالمندی این افت بیش ازقبل احساس می شود. از یک سنی به بعد توده عضلانی کاهش می یابد و چگالی و تراکم مواد معدنی استخوان کم می شود.

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

تمرین قدرتی : دلایل حمایتی برای انجام این نوع تمرین

مطالعات نشان می دهد که تمرین قدرتی برای بدن سالم و ذهن ضروری است. کلینیک Mayo توصیه می کند بزرگسالان سالم ۲۰تا۳۰ دقیقه تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته داشته باشند ، که تعهد زمان زیادی برای افزودن به رژیم ورزشی تان نیست. بنابراین اگر وزنه نمی زنید یا پلانک های خود را به تازگی انجام نداده اید (به یاد داشته باشید، در تمرینات قدرتی می توانید از دمبل ها یا به سادگی وزن بدن استفاده کنند) در اینجا دلایل علمی دیگر برای انجام این کار وجود دارد.

سالمند چه ورزش هایی باید انجام دهد؟

سالمند چه ورزش هایی باید انجام دهد؟

سالمندی دوره ای از زندگی هست که مانند بقیه دوران زندگی برای مان اهمیت دارد حتی چه بسا بیشتر.در این دوران با چالش مختلفی روبرو می شویم از جمله این چالش ها عبور از دوران جوانی ، مستقل بودن ، انجام کارهای روزانه، سرحال بودن مثل همیشه و غیره ... است. اما چطوری می توان از این چالش ها با موفقیت عبور کرد. یکی ازراه های مبارزه با این چالش ها انجام فعالیت ورزشی است. اما برای این کار باید چه ورزش هایی انجام داد. خیلی ها بر این باورند که هر ورزشی می توان انجام داد. 

افزایش تستوسترون در مردان

افزایش تستوسترون در مردان

طبق گفته Clinic Mayo، میانگین تستوسترون مردان هر سال پس از سن سی سالگی یک درصد کاهش می یابد. با گذشت زمان در ۶۰ سالگی، میزان تستوسترون  حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد. این کاهش می تواند به کاهش قابل توجهی در تحریک جنسی تعداد اسپرم، توده عضلانی، تراکم استخوان و تعداد گلبول های قرمز شود.

آتروفی عضلانی : علائم و علت آن و رژیم غذایی و تمرینی برای بهبود آن چیست؟

آتروفی عضلانی : علائم و علت آن و رژیم غذایی و تمرینی برای بهبود آن چیست؟

آتروفی عضلانی یک اصطلاح پزشکی است که به عنوان کاهش توده عضلانی تعریف می‌شود. معمولاً دو نوع آتروفی عضله وجود دارد. آتروفی ناشی از کم‌تحرکی و آتروفی نوروژنیک. هر دو ظاهر مشابه‌اند، اما اختلاف قابل‌توجهی در علت کاهش توده عضلانی بین آن‌هاست. آتروفی نوع اول، از دست دادن عضلات ناشی از فقدان فعالیت بدنی است، درحالی‌که دومی ناشی از مشکلات نرونی- عصبی است که به عصب و عضله مربوط می‌شود. از این رو توصیه می شود به نقش عصلات در بدن توجه کنید.

۷ راه طبیعی کاهش وزن

۷ راه طبیعی کاهش وزن

برای کاهش وزن عوامل زیادی را باید مدنظر قرار داد از جمله حفظ آب بدن، خوردن صبحانه کافی ،خوردن پروتئین و غیره

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

۶ حرکت قدرتی پایه برای مردان برای داشتن بدن عضلانی و قدرتی

اگر می خواهید با تمرینات خود سازگار باشید و نتایجی خوبی به دست آورید به یک سری چیزها نیاز دارید تا انجام دهید برای به دست آوردن بدن ورزشی و عضلانی که مدنظرتان است پیگیری ودستیابی به معیارهای قدرت باعث می شود، هر دو را به دست آورید.

۵ دلیل افزایش وزن با فعالیت ورزشی

۵ دلیل افزایش وزن با فعالیت ورزشی

هر چه علت افزایش وزن شماست، ورزش را رها نکنید. اغلب اوقات موقتی است اگر فقط به دنبال آن باشید و اگر این کار را نکنید، تمام وقت تمرین بزرگی را که جمع کرده اید را رها می کنید.
استخدام یک مربی یا ملاقات با متخصص تغذیه- برای کمک به تمرینات و رژیم غذایی خود را بهینه سازی کنید- در نظر بگیرید.گاهی اوقات، همه شما نیاز به چند تغییر مختلف دارید.

رژیم کتوژنیک: هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید

رژیم کتوژنیک: هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید

رژیم کتوژنیک نوعی از انواع رژیم‌های غذایی که شامل درصد کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا است و شباهت‌های زیادی با رژیم اتکینز و رژیم‌های کم کربوهیدرات دیگر دارد. کاهش دریافت کربوهیدرات، بدن را به حالت متابولیکی هدایت می‌کند که به آن کتوزیس می‌گویند.

پرسش های متداول

پرسش های متداول

هرگونه پرسش از فیت هلس در این قسمت پاسخ داده شده است

فیت هلس را بیشتر بشناسید
با ما در ارتباط باشید
دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر چیست؟

خواص خرمالو

خواص خرمالو

لحظات به یاد ماندنی جام جهانی 2018 روسیه

لحظات به یاد ماندنی جام جهانی 2018 روسیه

رابطه استرس و قند خون

رابطه استرس و قند خون

علائم کمبود ویتامین D

علائم کمبود ویتامین D

پربازدیدترین اخبار
تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

تیپ بدنی اندومورف و رژیم تمرینی و تغذیه ای مناسب آن

اندومورف ها یکی از تیپ های بدنی است که ویژگی‌های بدنی، فیزیولوژیکی متفاوتی دارند. و بر اساس این ویژگی‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید
فردی با تیپ اکتومورف چه غذایی بخورد و چگونه تمرین کند؟

فردی با تیپ اکتومورف چه غذایی بخورد و چگونه تمرین کند؟

اکتومورف ها وقت بیشتری برای افزایش توده عضلانی به دلیل سوخت و ساز زیاد بدن شان نسبت به انواع دیگر بدن ها دارند. در دنیای تناسب اندام، ما به آنها به عنوان “وزن گیر های سخت” اشاره می کنیم. اکتومورف های زن معروف شامل کیت ماس، ناتالی پورتمن، تیلور سویفت، کیت میدلتون و کامرون دیاز هستند. اکتومورف های مشهور مرد شامل متی مک کنوی، برادلی کوپر و توبی مک گوری است.

بیشتر بخوانید
ATP چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

ATP چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

آدنوزین تری فسفات، یا ATP منبع اصلی انرژی است که بدن ما را زنده نگه می دارد. در واقع، اگر بدن شما به طور مداوم آن را تولید نکند، شما به لحاظ بالینی مرده اید ATP به مدت طولانی به عنوان یک ماده شیمیایی شناخته شده است که بدن آن را از سایر مواد مغذی تشکیل می دهد، نه یک ماده که می تواند به عنوان مکمل مصرف شود. اما مصرف قرص ها یا پودرهای ATP می تواند به تمرینات تان کمک کند.

بیشتر بخوانید
عضله سازی ویژه افراد ۶۵ سال به بالا

عضله سازی ویژه افراد ۶۵ سال به بالا

عضله سازی کمتر در افراد مسن نه تنها به کاهش قدرت منجر می شود، بلکه باعث افزایش احتمال خطر افتادن می شود. این واقعیت ای غم انگیز است که عضلات در سالمندی تحلیل می روند. اما مطالعات جدید شروع به حل اینکه چگونه این اتفاق می افتد، و چه باید انجام دهید ، کرده اند. بخوانید تا حقیقت را بدانید

بیشتر بخوانید
تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

تعریف ساده از فعالیت ورزشی و ورزش

وقتی در مورد ورزش صحبت می‌کنیم، ما تقریباً همیشه به فعالیت فیزیکی اشاره می‌کنیم. فعالیت ورزشی تلاش جسمانی  بدن است  که سطح آمادگی جسمانی و سلامت روان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید
هیدروکسی کات و خطرات و عوارض جانبی آن برای بدن

هیدروکسی کات و خطرات و عوارض جانبی آن برای بدن

هیدروکسی کات، مجموعه ای محبوب از مکمل های کاهش وزن اند. سازمان غذا و دارو آمریکا ۲۳ آسیب را که مصرف کنندگان هیدروکسی کات دریافت کرده بودند، گزارش کرده است. محصولات هیدروکسی کات به خاطر کاهش وزن، چربی سوزی و افزایش انرژی به بازارعرضه شده اند. سایر محصولات به عنوان داروی رژیم کم کربوهیدرات و برای افزایش از دست دادن آب بوده است.

بیشتر بخوانید
تمرینات قدرتی مبتدی ویژه زنان

تمرینات قدرتی مبتدی ویژه زنان

تمرین فدرتی یا با وزنه یکی از بهترین روش ها برای بهبود تراکم، تعادل و یکپارچگی استخوان است. و نیز به کاهش وزن کمک می کند، فشار خون استراحتی را پایین می آورد، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، عزت نفس را افزایش می دهد و از همه مهمتر، کیفیت کلی زندگی روزمره را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید